Pixabay at Pexels

Bedrijfsadministratie
In 2000 begon ik, na een paar jaar werk als gedetacheerd doktersassistente, mijn loopbaan in de bedrijfsadministratie. Als secretaresse bij een grote zorgorganisatie in Amsterdam werd ik steeds beter in het organiseren en structureren van informatie. Bij een carte blanche van een interim manager richtte ik naar hartenlust het kantoor met alle bijbehorende processen in. Mijn werk viel op bij het middenmanagement en werd als voorbeeldfunctie gezien voor de regiosecretaresses van de organisatie.

IT
In de tussentijd ontwikkelde ik mijn computervaardigheden en bouwde ik in Excel een roosterplanningsysteem waarbij de vakantiekaarten automatisch werden ingevuld door formulekoppelingen met het personeelsrooster. Ik werd uitgenodigd om mee te werken in een projectgroep voor de implementatie van een HRM applicatie. Hier werd ik zodanig enthousiast over dat ik na de uitrol aan de slag ging als helpdeskmedewerker en gebruikerstrainer. Ik vond het heerlijk om les te geven en breidde mijn werkzaamheden uit met MS Office trainingen. Ook ondersteunde ik bij nieuwe updates het applicatiebeheer. Helaas kwam aan deze functie een einde door een grote fusie en reorganisatie. Ondanks ik er toen moeite mee had bleek deze tegenslag een goede stap voorwaarts te zijn in mijn carrière.

Inkoop
Na een loopbaanonderzoek werd duidelijk dat ik o.a. mijn Excel en communicatieve vaardigheden beter wilde benutten. Intern solliciteerde ik met succes naar de functie van junior inkoper en startte mijn NEVI inkoopopleiding. Het was, naast het inkoopwerk, ook mijn taak om als applicatiebeheerder een ERP systeem in te richten en een projectgroep op te starten voor de uitrol in de organisatie. Maar omdat de reorganisatie nog niet ten einde was kwam helaas ook deze leerbaan van junior inkoper te vervallen. Na 9 jaar trouwe dienst verliet ik de zorg en ging aan de slag bij een grote verzekeraar. Gezien mijn ervaring met de implementatie van applicaties kreeg ik ook hier een leuk project toegeschoven. Hun uitgerolde ERP systeem functioneerde nog niet helemaal optimaal op het gebied van rapportages. In een projectgroep met andere organisaties werkte ik aan de structuur van deze rapportages en in de tussentijd bouwde ik de rapportages in Excel met draaigrafieken om het management te blijven voorzien van de benodigde informatie. In de tussentijd haalde ik mijn NEVI-1 diploma. Hierna ging ik als gedetacheerde junior inkoper op projectbasis verder bij de overheid. Ik leerde veel van de soms complexe contracten van de overheid en de (Europese) aanbestedingen en groeide door naar een tactische inkoopfunctie op HBO werk en denkniveau.

Zelfstandig ondernemer
Mijn droom om als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan begon zich verder te ontplooien. Al in het begin van mijn carrière speelde ik met dit idee in mijn achterhoofd maar ik had nooit de grote stap durven zetten. In 2018 besloot ik om na mijn studie interieurarchitectuur en ouderschap sabbatical er toch voor te gaan en schreef ik mij in bij de Kamer van Koophandel. Ik begon met het ontwerpen van interieur gerelateerde producten omdat ik graag creatief wilde ondernemen. Het was een leuk en leerzaam jaar maar ik zag hierin onvoldoende toekomst. In 2019 heb ik het roer volledig omgegooid naar de zakelijke dienstverlening (inkoop) en dit bleek succesvol.

Bedrijfsconsultant
In 2020 brak de coronacrisis uit en werd mijn inkoopopdracht voortijdig beëindigd vanwege bezuinigingsmaatregelen. Dit was voor mij een moment van bezinning. Wat wil ik met mijn onderneming en waarin wil ik mij profileren? Ik vind kwaliteit en ontwikkeling belangrijk en geloof in een leven lang leren en verbeteren. Daarom besloot ik weer de boeken in te duiken. Meerdere inkoop gerelateerde gebieden hebben mijn interesse zoals IT, Recht, Economie en Kwaliteit- en Procesmanagement. Deze brede interesse is ook kenmerkend voor de manier waarop ik denk en werk. Ik zoek altijd naar het grotere plaatje. Daarvoor verzamel ik informatie en creëer ik overzicht om vervolgens mijn werk met bijbehorende processen zo doelmatig en efficiënt mogelijk in te richten en uit te voeren. Ik wil mij graag door ontwikkelen naar een bredere bedrijfsconsultant met een specialisatie op inkoop en een focus op kwaliteit en procesverbeteringen. Ik startte met het lezen van boeken over o.a. Economie, Verandermanagement en Recht en volgde een Training Inkopen van ICT bij de NEVI. In 2022 startte ik, na een opdracht bij de Universiteit van Amsterdam, met de opleiding HBO Kwaliteits- en procesmanagement bij de NCOI als onderdeel van de bachelor HBO Management Economie en Recht (MER) specialisatie kwaliteit- en procesmanagement. Hiermee hoop ik mijn klanten te kunnen helpen met het optimaliseren van de bedrijfsprocessen en het realiseren van kwaliteitsmanagement.

We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.
Accepteren
Afwijzen